• 60 dagars öppet köp
  • Skickas inom 1-2 arb.dgr
  • Trygg E-handel
  • Minsta ordervärde 200 kr

Mina favoriter

Laddar produkter...

Vanliga frågor

Har min beställning gått igenom?

När du genomfört din order får du automatiskt en preliminär bekräftelse. När sedan ordern blivit godkänd får du en slutgiltig bekräftelse med leveranstider mm. Den vanligaste anledningen till att man inte fått någon av dem brukar vara att man råkat uppge en felaktig mailadress. Har du fått den första preliminära bekräftelsen men inte den slutgiltiga bekräftelsen kan det bero på att vår kundtjänst behöver titta på ordern. Har du inte fått en slutgiltig bekräftelse inom 1 arbetsdag ber vi dig kontakta kundtjänst.

Var är min order?

När din order packas skickas ett automatiskt meddelande till dig via e-post. Meddelandet innehåller utlämningställe, kollinummer mm. Har du valt utlämning i en Hööks-butik kan leveransen inte spåras. Du får då ett sms när paketet finns att hämta i butiken. Du kan också se orderstatus på Mina sidor.

Hur länge ligger paketet kvar på utlämningsstället?

Ditt paket ligger kvar ca 7 dagar på utlämningsstället. Du får under tiden 2 sms-aviseringar och sedan kommer en påminnelse via brev. Om paketet inte hämtas ut skickas det tillbaka till oss. Du blir då debiterad 150 kr för alla omkostnader som ett outlöst paket medför. Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du inte hämtar ut ditt paket eller inte tar emot en leverans.

Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?

Om du inte hämtar ut din beställning går det tillbaka som outlöst paket. Du blir då debiterad 150 kr för omkostnader som ett outlöst paket medför. Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du väljer att inte hämta ut ditt paket.

Går det skicka min beställning till en alternativ leveransadress?

Om du vill skicka leveransen till en annan adress än din egen fyller du i dina adressuppgifter i kassan. Fyll sedan i adressen dit du vill skicka beställningen under "Leverans".

Kan man kombinera rabatter med andra sänkta priser?

Nej, du kan inte kombinera dina personliga rabatter med andra erbjudanden. På Mina sidor ser du aktuella erbjudanden som är personliga för dig som medlem. Erbjudanden gäller på ordinarie pris och kan ej kombineras med andra rabatter och erbjudanden. Har du flera aktiva rabatter som gäller samma produkt appliceras bara en rabatt.

Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?

Klicka på knappen "Ange rabattkod" i kassan under sammanställningen av varorna i din kundkorg. Fältet är skifteskänsligt. Observera att rabattkoder ej kan kombineras med andra rabatter och erbjudanden.

Rabattkoden jag hittade på nätet fungerar inte, varför?

Det cirkulerar en mängd rabattkoder på nätet som är gamla eller falska. Våra aktiva rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev eller andra utskick.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbreven?

Om du inte längre vill ha nyhetsbrev från oss finns en länk längst ner i alla mail som du kan klicka på. Du kan även ändra dina inställningar på Mina sidor under "Min profil".

Kan jag ändra min order i efterhand?

Orderförändringar kan bara göras på order som ännu inte packats. Vill du göra en förändring ber vi dig kontakta kundtjänst snarast möjligt via e-post kundservice@hooks.se.

Jag har flyttat, hur ändrar jag adress?

Om du har flyttat kan du ändra din bostadsadress på Mina sidor. Logga in och klicka på "Min profil" och sedan "Uppdatera information".

Hemsidan ser konstig ut / fungerar inte - vad gör jag?

Detta kan bero på att gammal historik lagrats, vilket gör att tidigare problem ligger kvar och gör att hemsidan inte fungerar korrekt. Du kan då behöva rensa cache och cookies. Om detta inte hjälper kontakta kundtjänst.
Information som kan hjälpa oss att felsöka: Typ av upplevt fel. Typ av enhet som använts (telefon/desktop/platta, pc/mac, Android/iPhone). Version av webläsare.

BOM!

Webbläsaren du använder är diskad.

Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.