• 60 dagars öppet köp
  • Skickas inom 1-2 arb.dgr
  • Trygg E-handel
  • Minsta ordervärde 200 kr
Hööks Academy
Logotyp Hööks Academy
Logga in Hitta butik
0
  • 60 dagars öppet köp
  • Skickas inom 1-2 arb.dgr
  • Trygg E-handel
  • Minsta ordervärde 200 kr
Ryttare
Ryttare
Hööks Academy
Hööks Academy

Mina favoriter

Laddar produkter...

GOLDEN MOMENTS

  • Hem
  • Information
  • FAQ

Vanliga frågor

Poäng och bonus

[Faq fraga="Vilken medlemsnivå har jag?"]

Information om bonuspoäng, erbjudanden och eventuella bonuscheckar finns på Mina sidor. När du byter medlemsnivå får du information via e-post om nya förmåner och erbjudanden. Arbete pågår med att utveckla Mina sidor med mer information.

[/Faq] [Faq fraga="När ser jag poängen för det jag köpt idag?"]

Poäng beräknas först när vi skickar din order från vårt lager. Om din order har ett leveransdatum längre fram kommer poängen att beräknas först när den skickats.

[/Faq] [Faq fraga="Vad får jag för bonuspoäng på mina köp?"]

Bonuspoängen hör ihop med vilken köpsumma du har under innevarande kalenderår.
Köpsumma mellan 0-1 999 kr ger 1 kr 1 poäng
Köpsumma mellan 2 000-5 999 kr ger 1 kr 1 poäng
Köpsumma mellan 6 000-9 999 kr ger 1 kr 2 poäng
Köpsumma över 10 000 ger 1 kr 3 poäng

[/Faq] [Faq fraga="Hur använder jag mina bonuspoäng?"]

Som medlem får du poäng på alla dina köp. När du samlat ihop mer än 2.000 poäng betalas de ut i form av en bonuscheck som är giltig i 3 månader. Du har efter utbetalningen 0 poäng kvar men har fått en bonuscheck som du ser på Mina sidor. När du är inloggad på hooks.se ser du den även i kassan där du kan välja att aktivera den. Den syns då som en rabatt på ordern. Vill du använda en bonuscheck i butik identifierar du dig och kan då använda din check även där.

[/Faq] [Faq fraga="Vad händer med mina poäng vid retur/reklamation?"]

Poäng motsvarande din retur/reklamation kommer att dras av från ditt poängsaldo. Om en check har betalats ut och du just nu inte har några poäng kvar kan du hamna på minus.

[/Faq] [Faq fraga="Vad händer med min bonuscheck vid en retur?"]

Om du använt en bonuscheck och returnerar hela ordern låser vi upp din bonuscheck igen.

[/Faq] [Faq fraga="Hur använder jag mina checkar?"]

Bonuscheckar finns kopplade på ditt kundnummer både på hooks.se och i våra butiker. På hooks.se kan du själv aktivera den check du vill använda i kassan om du är inloggad. I Hööks butiker kan du använda bonuscheckar genom att identifiera i kassan.

[/Faq] [Faq fraga="Vad händer med checkar och poäng om man avslutar sitt medlemskap?"]

Eventuella innestående poäng och bonus förfaller vid avslut av medlemskap. Om du vid ett senare tillfälle återigen vill bli medlem skapas ett nytt medlemskap utan poäng eller andra förmåner från tidigare medlemskap.
Vänligen observera att om du avslutar medlemskapet kan du inte längre logga in när du handlar på hooks.se.

[/Faq] [Faq fraga="Måste jag säga till i butikskassan för att få mina personliga rabatter och erbjudanden? "]

När du handlar i butik måste du identifiera dig som medlem. Medlemsrabatter och erbjudanden du har dras då automatiskt på ditt köp.
Bonuscheckar dras inte automatiskt. Är du osäker på om du har en check, fråga gärna i kassan.

[/Faq]

Order

[Faq fraga="Vilka köp ser jag på Mina sidor?"]

För närvarande syns bara de köp som görs på distans t.ex. via web eller kundtjänst. Poäng på distansköp räknas och syns först när vi skickat din order från vårt lager. De köp som görs i butik syns inte på Mina sidor men poäng räknas naturligtvis på alla köp ändå. Poäng på butiksköp syns följande dag.

[/Faq] [Faq fraga="Har min beställning gått igenom?"]

När du genomfört din order får du automatiskt en preliminär bekräftelse. När sedan ordern blivit godkänd får du en slutgiltig bekräftelse med leveranstider mm. Den vanligaste anledningen till att man inte fått någon av dem brukar vara att man råkat uppge en felaktig mailadress. Vi har även sett att det ibland har varit problem med Gmail och Hotmail. Har du fått den första preliminära bekräftelsen men inte den slutgiltiga bekräftelsen kan det bero på att vår kundtjänst behöver titta på ordern. Har du inte fått en slutgiltig bekräftelse inom 1 arbetsdag ber vi dig kontakta kundtjänst.

[/Faq] [Faq fraga="Var är min order?"]

När din order packas skickas ett automatiskt meddelande till dig via e-post. Meddelandet innehåller utlämningställe, kollinummer mm. Har du valt utlämning i en Hööks-butik kan leveransen inte spåras. Du får då ett sms när paketet finns att hämta i butiken. Du kan också se orderstatus på Mina sidor.

[/Faq] [Faq fraga="Hur länge ligger paketet kvar på utlämningsstället?"]

Ditt paket ligger kvar ca 7 dagar på utlämningsstället. Du får under tiden 2 sms-aviseringar och sedan kommer en påminnelse via brev. Om paketet inte hämtas ut skickas det tillbaka till oss. Du blir då debiterad 150 kr för alla omkostnader som ett outlöst paket medför. Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du inte hämtar ut ditt paket eller inte tar emot en leverans.

[/Faq] [Faq fraga="Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?"]

Om du inte hämtar ut din beställning går det tillbaka som outlöst paket. Du blir då debiterad 150 kr för omkostnader som ett outlöst paket medför. Notera att det inte räknas som ett utnyttjande av ångerrätten om du väljer att inte hämta ut ditt paket.

[/Faq] [Faq fraga="Går det skicka min beställning till en alternativ leveransadress?"]

Om du vill skicka leveransen till en annan adress än din egen fyller du i dina adressuppgifter i kassan. Fyll sedan i adressen dit du vill skicka beställningen under "Leverans".

[/Faq] [Faq fraga="Kan jag lämna tillbaka mina varor som jag köpt från webben i en fysisk butik?"]

Ja, det går bra att göra en retur eller ett byte i någon av våra butiker, följesedeln fungerar som kvitto.
Om du har valt att betala genom Klarna görs först en retur av produkten för att sedan läggas upp som ett nytt köp.

[/Faq]

Rabatt

[Faq fraga="Kan man kombinera rabatter med andra sänkta priser?"]

Nej, du kan inte kombinera dina personliga rabatter med andra erbjudanden. På Mina sidor ser du aktuella erbjudanden som är personliga för dig som medlem. Erbjudanden gäller på ordinarie pris och kan ej kombineras med andra rabatter och erbjudanden. Har du flera aktiva rabatter som gäller samma produkt appliceras bara en rabatt.

[/Faq] [Faq fraga="Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?"]

Klicka på knappen "Ange rabattkod" i kassan under sammanställningen av varorna i din kundkorg. Fältet är skifteskänsligt. Observera att rabattkoder ej kan kombineras med andra rabatter och erbjudanden.

[/Faq] [Faq fraga="Rabattkoden jag hittade på nätet fungerar inte, varför?"]

Det cirkulerar en mängd rabattkoder på nätet som är gamla eller falska. Våra aktiva rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev eller andra utskick.

[/Faq]

Profil

[Faq fraga="Kan jag ändra mailadress på mitt Mina sidor på webben?"]

Nej, du kan inte ändra din mailadress på webben. Kontakta kundtjänst så hjälper de dig.

[/Faq] [Faq fraga="Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbreven?"]

Om du inte längre vill ha nyhetsbrev från oss finns en länk längst ner i alla mail som du kan klicka på. Du kan även ändra dina inställningar på Mina sidor under "Min profil".

[/Faq] [Faq fraga="Kan jag ändra min order i efterhand?"]

Orderförändringar kan bara göras på order som ännu inte packats. Vill du göra en förändring ber vi dig kontakta kundtjänst snarast möjligt via telefon, 033-20 51 40.

[/Faq] [Faq fraga="Jag har flyttat, hur ändrar jag adress?"]

Om du har flyttat kan du ändra din bostadsadress på Mina sidor. Logga in och klicka på "Min profil" och sedan "Uppdatera information".
Du kan naturligtvis även kontakta kundtjänst.

[/Faq]

Övrigt

[Faq fraga="Hemsidan ser konstig ut / fungerar inte - vad gör jag?"]

Detta kan bero på att gammal historik lagrats, vilket gör att tidigare problem ligger kvar och gör att hemsidan inte fungerar korrekt. Du kan då behöva rensa cache och cookies. Om detta inte hjälper kontakta kundtjänst.
Information som kan hjälpa oss att felsöka: Typ av upplevt fel. Typ av enhet som använts (telefon/desktop/platta, pc/mac, Android/iPhone). Version av webläsare.

[/Faq]

    HÖÖKS HÄSTSPORT AB

    Företagsgatan 58
    501 77 Borås
    Sweden

    E-mail: kundservice@hooks.se
    Telefon: 033-20 51 40

    © Hööks.se 2020

    Powered by Jetshop

    BOM!

    Webbläsaren du använder är diskad.

    Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

    Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.