• 60 dagars öppet köp
  • Skickas inom 1-2 arb.dgr
  • Trygg E-handel
  • Minsta ordervärde 200 kr

Mina favoriter

Laddar produkter...

Medlemsvillkor

ALLMÄNT OM HÖÖKS & FRIENDS

Hööks & Friends är ett kostnadsfritt lojalitetsprogram hos Hööks Hästsport AB (556158-2213), nedan ”Hööks”. Medlemskapet gäller i alla Hööks butiker i Sverige och på hooks.se. Hööks ansvarar för förmåner, poängberäkning och bonusutbetalning inom ramen för Hööks & Friends.

Vem kan bli Hööks & Friends-medlem?

För att bli medlem i Hööks & Friends måste du ha fyllt 16 år samt uppge ett giltigt svenskt personnummer. Eftersom all vår kommunikation sker digitalt måste du även uppge en e-postadress.

Tyvärr är det inte möjligt att bli medlem om du saknar e-postadress, eller har skyddad identitet. Medlemskapet är endast tillgängligt för privatpersoner. Medlemskapet är personligt och kan bara nyttjas av dig som är medlem. Det är inte möjligt att ha olika medlemmars konton kopplade till varandra. Genom att registrera dig i Hööks & Friends blir du medlem hos oss och godkänner dessa villkor.

VILLKOR & FÖRMÅNER

Ett kortlöst medlemskap

Medlemskapet i Hööks & Friends är helt digitalt. För att kunna erbjuda dig ett kortlöst medlemskap behöver vi behandla dina personuppgifter. För att nyttja erbjudanden och andra förmåner behöver du identifiera dig: När du handlar i Hööks butiker identifierar du dig genom att visa upp giltig ID-handling. När du handlar på hooks.se identifieras du dig genom att logga in på Mina Sidor. Det är tyvärr inte möjligt att efterregistrera köp om du inte var inloggad när du genomförde köpet. Vill du använda en bonuscheck på hooks.se måste du vara inloggad.

Som medlem är du ansvarig för att ingen annan använder dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina identifieringsuppgifter bör du snarat anmäla detta till kundservice@hooks.se.

Även om vi har rutiner för att be dig visa giltig ID-handling vid köp i butik ber vi dig att alltid vara försiktig när du identifierar dig i kassan.

Sparade kvitton

För att underlätta för dig sparar vi dina kvitton. Därmed kan vi hjälpa dig att hantera en reklamation eller ett försäkringsärende även om du saknar kvitto. Du hittar din köphistorik genom att logga in på Mina sidor. För mer information angående hur länge vi sparar olika uppgifter se vår Integritetspolicy.

Medlemsnivåer 

Hööks & Friends har fyra olika medlemsnivåer; Bronze, Silver, Gold och Grand Prix. Utifrån vilken medlemsnivå du har får du olika förmåner och erbjudanden.

Medlemsnivån baseras på, och förändras i takt med, din köpesumma de senaste 12 månaderna.

Köpesumma

I köpesumman räknas slutförda köp i butik och fakturerade belopp på hooks.se, som inte har returnerats. Köp av presentkort räknas inte in i köpesumman. Betalning med bonuscheck räknas inte in i köpesumman.  

Medlemsnivågrundande köpesumma byggs upp av dina köp de senaste 12 månaderna.

Bonusgrundande köpesumma byggs upp under ett kalenderår och nollställs vid årsskifte.

Bonusnivå 

Hööks & Friends har fyra olika bonusnivåer; 0%, 2%, 4% och 6%. Bonusnivån baseras på köpesumman under det innevarande kalenderåret. Utifrån vilken bonusnivå du befinner dig på går det olika snabbt att samla bonuspoäng. Se tabellen nedan.  

Bonusnivån nollställs samtidigt som bonusgrundande köpesumman nollställs vid årsskifte. Medlemsnivån påverkas inte av nollställningen.  

Bonuspoäng & bonusberäkning

För att samla bonuspoäng krävs medlemskap i Hööks & Friends i det land där köpet görs.

Bonuspoängen baseras på aktuell bonusnivå vid köptillfället. Se tabellen nedan.

Bonuspoäng på köp gjorda i butik registreras dagen efter köpet. Bonuspoäng på köp gjorda på hooks.se registreras dagen efter att beställningen har skickats från vårt lager. 

Poäng ges inte på köp av presentkort (som är ett betalningsmedel) eller det belopp som betalats med bonuscheck. 

En poäng är alltid värd lika mycket: till exempel 2 000 poäng = 40 kr, 6 000 poäng = 120 kr och 10 000 poäng = 200 kr. Utifrån vilken bonusnivå du befinner dig på går det olika snabbt att samla ihop bonuspoäng. Se tabellen nedan.

I samband med bonusutbetalning räknas dina bonuspoäng ner med motsvarande poäng som betalats ut. Vid retur av en vara dras motsvarande poäng av från dina intjänade bonuspoäng. 

Medlemsnivå, köpesumma under innevarande kalenderår, poängberäkning & bonusnivå

Medlemsnivån baseras på, och förändras i takt med, köpesumman de senaste 12 månaderna.
Bonusnivån baseras på köpesumman under innevarande kalenderår.

Medlemsnivå →

Bronze 

Silver 

Gold 

Grand Prix 

Köpesumma
innevarande
kalenderår
Poängräkning Bonusnivå Poängräkning Bonusnivå Poängräkning Bonusnivå Poängräkning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0% 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr     1 kr = 1 p 2% 1 kr = 1 p  2% 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr         1 kr = 2 p 4% 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +              1 kr = 3 p 6%
Medlemsnivå →

Bronze 

Köpesumma
innevarande
kalenderår
Poängräkning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr    
6 000 – 9 999 kr    
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Silver

Köpesumma
innevarande
kalenderår
Poängräkning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr    
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Gold 

Köpesumma
innevarande
kalenderår ↓
Poängräkning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p  2%
6 000 – 9 999 kr 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +     
Medlemsnivå →

Grand Prix 

Köpesumma
innevarande
kalenderår ↓
Poängräkning Bonusnivå
0 – 1 999 kr 1 kr = 1 p 0%
2 000 – 5 999 kr 1 kr = 1 p 2%
6 000 – 9 999 kr 1 kr = 2 p 4%
10 000 kr +  1 kr = 3 p 6%

Bonuscheckar & bonusutbetalning

En gång per månad och om bonuspoängen överstiger 2 000 poäng betalas bonusen ut i form av en bonuscheck. Bonuscheckar skapas avrundade till hela kronor. Du ser dina bonuscheckar på Mina sidor

Bonuscheckar kan användas som rabatt på köp i alla Hööks butiker och hooks.se i det land där bonuspoängen har samlats in. Flera bonuscheckar kan användas vid samma köptillfälle. Vill du använda bonuscheck i butik måste du identifiera dig i kassan. Vill du använda bonuscheck på hooks.se måste du vara inloggad.

Bonuscheckar kan inte lösas in mot kontanter och inte heller delinlösas. Bonuscheckar är giltiga i 3 månader. Ej utbetalda bonuspoäng förfaller efter 36 månader.  

Avtalstid och avslut av medlemskap

Ditt medlemskap i Hööks & Friends gäller tills vidare.

Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap genom att kontakta kundtjänst. Telefon: 033-20 51 00. E-post: kundservice@hooks.se. Vänligen observera att om du avslutar medlemskapet kan du inte längre logga in när du handlar på hooks.se. Eventuella innestående poäng och bonus förfaller vid avslut av medlemskap. Om du vid ett senare tillfälle återigen vill bli medlem skapas ett nytt medlemskap utan poäng eller andra förmåner från tidigare medlemskap.

Om du inte har gjort något köp eller loggat in på dina medlemssidor under en period om 36 månader förbehåller sig Hööks rätten att avsluta ditt medlemskap och radera ditt medlemskonto. Person­uppgifter som har samlats in och behandlats för att uppfylla dessa medlemsvillkor raderas. Läs mer i vår Integritetspolicy

Vid skälig misstanke om otillåten användning eller missbruk av våra tjänster, brott mot våra medlem­svillkor, bedrägerier eller andra liknande händelser och beteenden har Hööks rätt att avsluta ditt medlemskap i Hööks & Friends.

Ändringar av medlemsvillkor

Medlemsvillkoren för Hööks & Friends gäller tillsvidare. Hööks kan komma att göra ändringar i medlems­villkoren. Som medlem bör du regelbundet titta på villkoren för att hålla dig uppdaterad. De vid var tid gällande villkoren finns tillgängliga på hooks.se/membership-agreement

Ansvar

Hööks ansvarar inte för förluster eller skador på grund av tekniska fel, nedsatta funktioner eller andra liknande fel som relaterar till ditt medlemskap i Hööks & Friends. Detta gäller inte ansvar som inte kan uteslutas enligt tvingande lagstiftning.

 

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER OCH KÖPINFORMATION

De personuppgifter som kan behandlas är namn, personnummer, adress, e-postadress, telefon­nummer, kön och kundnummer. Transaktions- och kommunikationshistorik kommer även att registreras med koppling till ditt kundnummer. Vi behandlar dina personuppgifter för identifiering vid köp, administration av medlemskap (innefattande att kunna ge dig bonus i enlighet med detta villkor) samt för att kunna förse dig med marknadsföring och relevanta erbjudanden. Dina uppgifter används även som underlag för analys och statistik.

Personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde

Hööks är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter enligt dessa villkor. Person­uppgifterna kommer inte att säljas eller överföras till bolag utanför koncernen förutom för behandling för Hööks räkning, till exempel tryckning, distribution eller administrativa ändamål. Sådant samarbete upprättas med ett biträdesavtal för att säkerställa att behandling av dina personuppgifter är in enlighet med dessa villkor.

Laglig grund

Personuppgiftsbehandlingen sker på grund av att den är nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig samt berättigat intresse av att skicka marknadsföring och relevanta erbjudanden till dig. Behandling för analytiska och statistiska skäl sker på grund av berättigat intresse för att kunna utveckla vår verksamhet. Behandling sker också för att Hööks ska kunna uppfylla rättsliga förpliktelser som följer av lag. Tillhandahållande av personuppgifter i enlighet med dessa villkor är en förutsättning för medlemskap i Hööks & Friends.

Lagring

Dina personuppgifter lagras och behandlas så länge som du är medlem i vår kundklubb och längst 36 månader efter att du säger upp ditt medlemskap, såvida inte längre lagring följer av lag.

Dina rättigheter

Du har rätt att från Hööks få information om behandlingen av de personuppgifter som berör dig. Du har även rätt att få uppgifterna korrigerade och/eller kompletterade samt, under vissa omständigheter, raderade (till exempel om de inte längre är nödvändiga för att uppfylla de ändamål som låg till grund för insamling av uppgifterna och/eller om du inte längre är medlem i Hööks & Friends). Du har även rätt till dataportabilitet, som innebär att du kan begära att få ett registeruttag med dina personuppgifter i ett format som kan överföras till en annan personuppgiftsansvarig.

Direktmarknadsföring

Du kan närsomhelst meddela Hööks att marknadsföringsutskick inte önskas genom att kontakta kundtjänst eller meddela detta via Mina sidor. För mer information om Hööks personuppgiftsbehandling se vår Integritetspolicy.

 

KONTAKT

Tveka inte att kontakta oss om du har frågor angående Hööks & Friends, ditt medlemskap eller vill ändra adressuppgifter. Telefon: 033-20 51 00. E-post: kundservice@hooks.se

BLI MEDLEM IDAG! 

Du kan enkelt bli medlem genom att prata med personalen i alla Hööks butiker eller via Mina sidor.

(Gäller från och med 2020-08-11)

    BOM!

    Webbläsaren du använder är diskad.

    Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

    Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.